"Pozwól dzieciom błądzić i radośnie dążyć do poprawy." J.K.

niedziela, 7 kwietnia 2013

"...ale to tylko biszkopcik..."

        Zaskoczyła mnie dziś pewna sytuacja. Może nawet nie zaskoczyła co zdziwiła. A może to ja jestem dziwna?
Byliśmy w kościele, jak co niedzielę na mszy dla dzieci. W tej parafii na szczęście msza dla dzieci to msza dla dzieci i każde dziecko "jest mile widziane" - czyli nikt nie patrzy "spodełba" jak małe dziecko zapłacze, krzyknie czy zacznie śmiać się w głos lub chodzi w tę i z powrotem*. Nasza mała właśnie takim chodziarzem jest. I dziś spacerując między ludźmi przystanęła na chwilę przy wózku z mniejszym dzieckiem i zaczęła je obserwować. Ot nic dziwnego. Aż nagle matka tamtego dziecka wyciąga biszkopta i daje mojemu. OooO ! Odsunęłam lekko rękę tej pani i mówię, że "nie dziękuję". Ona na to, ale że to dla małej. Stanowczo powtórzyłam "nie, dziękuję" na co kobieta "ale niech sobie mała zje" i wciska młodej w rękę tego biszkopta. Musiałam więc drugi raz stanowczo podziękować za owego biszkopta, wyjąć go małej z ręki i oddać pani mówiąc "nie dziękuję, ona takich nie je" inaczej by pewnie nie odpuściła. Czy tylko mnie to zdziwiło nie mówiąc nawet, że lekko zdenerwowało? Czy tylko wg mnie taka sytuacja nie powinna mieć miejsca?  Nasza córka może jeść biszkopty, nie ma przeciwwskazań,  ale do jasnej ciasnej częstowanie obcego dziecka przez obcą osobę to raczej nie na miejscu chyba? Wypadałoby chyba zapytać mnie czy może jej dać to ciastko? Ta pani też ma dziecko i nie wiem czy tak chętnie pozwala obcym częstować je różnym jedzeniem?
 A może to ja robię z igły widły? Przecież to tylko biszkopcik....

*oczywiście nie mówię tu o szaleńczym bieganiu, wrzaskach i piskach jakie można napotkać na placu zabaw, raczej każdy rodzic pilnuje swojego dziecka na tyle, żeby było ono w miarę spokojne, a druga osoba mogła skupić się na mszy.


Mooonik :)

p.s.
Córeczko - sprzątanie okruszków w obcym wózku, a następnie otrzepanie rączek przed podaniem "cześć" innej dziewczynce to było dzisiejsze mistrzostwo ;)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

dziękuję za odwiedziny :)