"Pozwól dzieciom błądzić i radośnie dążyć do poprawy." J.K.

poniedziałek, 29 kwietnia 2013

Ile pamięta dziecko?

      Na pewno z dnia na dzień coraz więcej. Nie wiem jednak na jak długo może dziecko zapamiętać daną rzecz czy sytuację. Ale wiem, że od ponad tygodnia wychodząc na spacer poszukujemy kotka. Kotka, który leżał zwinięty w kulkę pod autem na parkingu. Wtedy go sobie obejrzałyśmy, mała chyba po raz pierwszy zresztą widziała żywego kota (uroki wielkiego miasta...), trochę do niego "pomiałczała" i poszłyśmy dalej. I od tamtego dnia co dzień przechodząc obok tamtego miejsca, mała się zatrzymuje, rozgląda i szuka. A tu nie ma. I stoi taka z rozłożonymi rekami i mówi "jaaałłł nie ma" co w wolnym tłumaczeniu znaczy właśnie, ze "kotka nie ma". Jednak ciekawiej jest gdy nie ma ani auta, ani kotka . Wtedy moja dziewczyna stanie, wskaże paluszkiem i powie "buubuu nie ma" i doda "jaaałłł nie ma" . A ja obok potwierdzam "tak, nie ma auta, bo pojechalo " i  "tak, nie ma kotka, bo poszedl na polowanie" ; )
      Takie to rozmowy matki z córką co rano przeprowadzamy ;)

      Poza tym przeżywa fascynację samolotami. A, że nad naszym osiedlem bardzo często one przelatują, ma dziewczyna zapewnioną atrakcję praktycznie cały dzień  ;)


Mooonik :)


4 komentarze:

  1. Oj pamieta pamieta.... sama czasami jestem zdziwiona ile, bo ja juz zapomnialam, a ona nie... ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. U nas jest etap - "a pamiętasz jak byłam malutka... " Ostatnio Stworzenie wypaliło z takim tekstem "a pamiętasz jak byłam malutka to bylismy w lesie. Przewróciłam sięi zdarłam sobie rączkę i ty mi ją polałaś taką wodą uklejoną. Płakałam, byłam taka dzielna i dałaś mi w nagrodę ciastko z rodzynkami " To było jakieś 2 lata temu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. padłam z wody uklejonej :D


      mi dopiero ta sytuacja z kotkiem uświadomiła, ze mała faktycznie coraz więcej zapamiętuje, wcześniej jakoś nie zwracałam nawet uwagi..

      Usuń
  3. Oj pamieta pamieta!!!! a im starsze tym pamieta coraz bardziej "niepotrzebne" rzeczy :D np "pamietam ze luko* tata kupil loda. Zjadlas go??" - no masz ci los!!! Przylapala mnie!!!! Ale to ze ma nie skakac z murka bo cala poobdzierana to juz nie pamieta!


    * luko - jutro :D Mlodziez jeszcze myli jutro/dzis/wczoraj :D

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za odwiedziny :)